روش صحیح نصب کیستون در چند مرحله

روش صحیح نصب کیستون

نصب کیستون

روش صحیح نصب کیستون به چه صورت است ؟

فروشگاه تجهیزساختمان مراحل و آموزش های لازم جهت نصب صحیح_کیستون در چند مرحله تهیه کرده است تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی نصب کیستون انجام دهید، زیرا نصب این قطعه بسیار کاربردی است پس با دانش نامه تجهیزساختمان  همراه باشید.

تعریف کیستون

کیستون|تجهیزساختمان

زمانی که شما در یک پروژه میخواهید باکس کیستون نودی را برای شبکه انجام دهید و یا بین کابل کشی مجبور به افزایش طول کابل می شوید نمی توانید کل کابل شبکه عوض نمایید به همین خاطر بعضی مواقع باید قطعاتی را مورد استفاده قرار دهید که از طریق آن کابل های شبکه را افزایش داده و به یکدیگر متصل نمایید به این قطعات کیستون گفته می شود.

 نصب_کیستون شبکه

قبل از شروع نصب به معرفی مدل های کیستون بپردازیم کیستون های شبکه دارای مدل هایی مثل CAT5  و CAT6 هستند که مدل های CAT6  در شبکه های که سرعتی بیش از یک مگابایت بر ثانیه دارند کاربدی است ولی در مدل CAT5  در شبکه های که با سرعت صدمگابایت است مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر از کیستون ها در نود ها استفاده شود به همراه باکس به کار خواهند رفت که در این صورت به آن پریز شبکه نیز گفته می شود.

همانطور که از قبل گفته شد ما در این دانش نامه میخواهیم طریقه نصب صحیح_کیستون آموزش بدهیم، برای اینکار ابتدا به معرفی ابزارهای لازم جهت انجام این کار اشاره خواهیم داشت پس در ادامه با ما همراه باشید.

ابزارهای لازم نصب_کیستون

ابزارهای لازم برای نصب صحیح کیستون شبکه به شرح ذیل است :

  • آچار پانچ شبکه :

پانچ شبکه

 

اولین ابزار مورد نیاز آچار پانچ شبکه ست. آچار پانچ ها دارای انواع گوناگونی هستند، اما شما می توانید برای نصب صحیح کیستون شبکه از یک پانچ ساده استفاده نمایید.

پانچ شبکه

  • سیم چین یا سیم بر :

سیم چین

ابزار بعدی که به ان نیاز دارید سیم چین می باشد سیم چین ها و یا قیچی های سیم بر از جمله ابزارهای مکانیکی هستند که به منظور بریدن و قطع کردن سیم ها و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد این ابزار از جمله ابزارهای بسیار پر کاربرد در حوزه برق و الکترونیک می باشد.

  • سیم لخت کن :

سیم لخت کن | روش صحیح نصب کیستون

سیم لخت کن ابزار دیگری است که در نصب صحیح  کیستون شبکه به ما کمک خواهد کرد. همانطور که از نام این ابزار مشخص است، که به لخت کردن سیم ها  می پردازد. سیم لخت کن وسیله ای است که برای برداشتن روکش عایقی سیمها استفاده می شود، سیم لخت کن دارای سه نوع اصلی است: سیم لخت کن های ساده(دستی)، سیم لخت کن های حرارتی و سیم لخت کن های اتوماتیک.

 

  • کیستون :

روش صحیح نصب کیستون

اصلی ترین ابزار که احتیاج خواهیم داشت همان کیستون است البته باید در نظر داشته باشید مدل های مختلفی کیستون وجود دارد که ما باتوجه به نیاز خود کیستون مورد نظر خود انتخاب نمایید.

ما در اینجا برای نمونه از نوعی کیستون استفاده میکنم که هم قابلیت استفاده ی تکی و هم بتوان در پچ پنل ها استفاده کرد.

سوالی که در ذهن ما شکل میگیره اینکه آیا کیستون ها از نظر ظاهری شبیه هم هستند؟

در واقع نکته ی که باید در اینجا به آن بپردازیم این است که کیستون ها از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند، ولی شما می توانید برچسب رنگ در تمامی مدل های کیستون مشاهده کنید،


[typed string0=”در هنگام نصب کیستون باید به رنگ بندی که در پشت کیستون وجود دارد، دقت کنیم که نوع سیم بندی شبکه را باتوجه به این موضوع انجام دهید.” string1=”” typeSpeed=”40″ startDelay=”0″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″]

 

سیم بندی کیستون ها

کیستون ها اکثرا دارای سیم بندی A  و B  هستند، وقتی شما کیستون کلاس B  انتخاب می کنید، رنگهایی که به شما داده خواهد شد با چیزی که در سوکت زدن بکار می رود متفاوت خواهد بود، ولی مکانیزم خود کیستون کلاس B  باید از سمت سفید، نارنجی قرار بگیرد که در آخر به رنگ قهوه ای برسد.

در مرحله ی بعدی کاری که باید انجام شود سوکت زدن است برای اینکار در ابتدا کابل مورد نظر را به اندازه ی 3 الی 4 سانتی متر لخت کرده و بعد از ان که روکش کابل را درآوردیم یک الکتریک و رشته ی ابریشمی نگهدارنده را به صورت کامل از کابل جدا میکنیم، سپس رشته هایی را که به صورت دوبل استفاده شد را از یک دیگر جدا کرده و صاف میکنیم در مرحله بعد براساس رنگ کیستون ها به کار چینش کردن می پردازیم، در واقع رنگ لیبل ها کمک می کند که چینش بدرستی انجام دهیم

در نمونه کیستون که ما مثال زدیم ردیف وسط کیستون B  خواهد بود.

لیبل رنگ ها به شرح زیر است :

از سمت راست و بالا : رنگ سبز و سفید، سبز.

از سمت چپ : آبی و سفید، آبی.

از سمت راست پایین : قهوه ای و سفید، قهوه ای.

از سمت چپ پایین : نارنجی و سفیدو نارنجی.

نکته :

در نظر داشته باشید که چینش رنگها در کیستونها مختلف متفاوت است پس در هنگام نصب باتوجه به لیبل رنگ سوکت مورد نظر چینش انجام دهید.

مرحله بعدی استفاده از پانچ است بعد از چینش رنگ ها باید از پانچ استفاده نماییم در واقع این ابزار کمک می کند تا رشته ها در سرجای خود فیکس شود، خیلی از پانچ ها قابلیت اینکه همزمان با پانچ کردن اضافات رشته ها را نیز قطع کند.

بعد از اینکه نصب به اتمام رسید باید از ابزاری استفاده کنیم که به وسیله آن بتوان کابل ها در جای خود محکم کرد.

تست کیستون چگونه انجام می شود ؟

مرحله بعد یک طرف کیستون حالت مادگی پیدا می کند که در زیر به تست کیستون می پردازیم :

ابتدا از یک کابل شبکه و یا پچ کورد آماده استفاده میکنیم. سپس یک طرف آن را به کیستون و طرف دیگر کابل که به کیستون متصل است را  به سوکت وصل میکنیم و در اخر یک طرف کابل شبکه به یک دستگاه وصل کرده و از این طریق تست کیستون صورت می گیرد.

آموزش استفاده از تست فلوک برای ارزیابی عیب و ایرادهای مربوط به کابل کشی ها و اتصالات شبکه 

سخت پایانی

همانطور که تا بدین جای مقاله همراه ما بودید هدف ما از این نوشتار در دانش نامه تجهیزساختمان آشنایی کامل شما با روش نصب صحیح  کیستون ها بوده که امیدواریم این راهنما برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *