اهمیت تست کیفیت کابل کواکسیال

تست کیفیت کابل برای ارائه‌دهندگان سرویس،برای ارئه خدمات بهتر برای مشتریان خود،بسیار اهمیت دارد. حفظ سرعت متکی به نوآوری مداوم، تعهد به استانداردهای کیفیت می باشد. همچنین درک این موضوع است که محصولات باید در دنیای واقعی کار کنند، نه فقط در محدوده یک آزمایشگاه آزمایش کنترل شده بسیار ارزشمند است.

نیاز تکنسین ها به بازگشت به محل نصببرای جایگزینی یا اجرای مجدد کابل کواکسیال آسیب دیده، تنها نمونه ای از این است که چگونه عملکرد محصول است. که ضعیف محصول می تواند منجر به ناراحتی برای مشتریان و افزایش هزینه عملیاتی برای ارائه دهندگان شود.

در این مقاله از تجهیز الکتریک، اهمیت طراحی نوآورانه و تست کیفیت قوی برای کابل کواکسیال را بررسی می کنیم.

معماری کواکسیکال 

کابل کواکسیال توسط اپراتورهای کابل، ارائه دهندگان اینترنت و شرکت های تلفن در سرتاسر جهان برای انتقال داده، ویدئو و ارتباطات صوتی استفاده می شود.

تاریخ ایجاد آن به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد، زمانی که برای اولین بار در بریتانیا ثبت اختراع شد. اولین استفاده تجاری آن در ایالات متحده در سال 1941 توسط AT&T ثبت شد.

کابل‌های کواکسیال از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام برای محافظت و انتقال سیگنال‌های الکتریکی تا حد امکان دقیق و کارآمد طراحی شده‌اند.

کابل کواکسیال به طور ساده برای حمل ولتاژ بر روی هسته عمل می کند. توسط لایه های محافظ جهت جلوگیری از نشت سیگنال می باشد. یک عایق دی الکتریک به عنوان یک بافر عمل می کند، با یک لایه بیرونی که یک سپر فلزی تشکیل می دهد تا از انتقال رادیویی و تکانه های الکتریکی جلوگیری کند. یک ژاکت خارجی پلاستیکی یا لاستیکی انعطاف پذیر یک لایه محافظ نهایی ایجاد می کند.

نوآوری های کابل کواکسیال

فناوری‌های جدید کابل کواکسیال طیفی از ویژگی‌های جدید طراحی نوآورانه را برای ارائه سطوح بالاتری از عملکرد و دوام ارائه می‌دهند. برخی از این نوآوری ها عبارتند از Perfect Guard و Perfect Braid.

Perfect Guard™ – یک طراحی خلاقانه برای جلوگیری از خوردگی در شبکه به روشی بدون درز با فناوری/نصب و حذف جایگزین های نامرتب چسبنده مورد استفاده برای مهار خوردگی.

Perfect Braid™ – یک طراحی منحصر به فرد با تعداد بیشتری پیک در هر اینچ، که اثر محافظتی عالی را نسبت به سایر کابل های سه محافظ ارائه می دهد. این همچنین بالاترین سطح محافظت در برابر تداخل سیگنال و مشکلات مربوط به کیفیت خدمات را تضمین می کند.

عملکرد کابل در وواقعیت:

تست کیفیت کابل کواکسیال باکیفیت باید عملکرد الکتریکی عالی داشته باشد. کابل باید به اندازه ای قوی باشد که در مقابل تنش های محیطی دچار زدگی نشود. در صورت استفاده در خارج از منزل یا زیر زمین، روکش بیرونی انعطاف پذیر کابل باید بتواند در برابر قرار گرفتن در معرض شدید عناصر به دلیل دفن مستقیم، رطوبت، خوردگی، اثرات اکسیداسیون یا نور UV مقاومت کند.

تست‌های محیطی، چرخه دما، تست‌های قدرت کششی و تست رنگ قرمز تنها برخی از روش‌های سخت‌گیرانه‌ای هستند. که می‌توان برای ارزیابی کیفیت و دوام کواکسیال در شرایط سخت استفاده کرد.

به دلیل خم شدن کابل، ممکن است باعث ایجاد ریز ترک شود که می تواند عملکرد  آن را کاهش دهد. که منجر به سطوح غیرقابل قبول ورودی (تداخل سیگنال خارجی) یا خروج (گذر میدان های الکترومغناطیسی از محافظ کابل) شود.

ایستگاه‌های تست فلکس تخصصی، که خم شدن کنترل‌شده را القا می‌کنند و اثربخشی محافظ را در فواصل از پیش تعیین‌شده اندازه‌گیری می‌کنند، ابزار ارزشمند دیگری برایتست کابل هستند.

هنگامی که نوبت به انتخاب محصولات با کیفیت می رسد، مهم است که محصولاتی را که انتخاب می کنید، سازنده قطعاتی با مشخصات بالاتر از صنعت انتخاب کند و در آزمایش محصولات خود دقت کند. تولید کننده کابل های با کیفیت لوشان با قیمت و با کیفیت بهتر، تعداد رول های کامیون کاهش می یابد که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه برای ارائه دهنده خدمات می شود.