ترموستات در واقع به قطعه و یا سیستمی گفته می‌شود که متناسب با تغییر دما دچار تغییرات فیزیکی می‌شود، اگر چه عملکرد ترموستات به خودی خود یک عمل هوشمندانه است ولی منظور از کلید ترموستاتیک هوشمند مدل‌هایی است که به سیستم خانه هوشمند متصل می‌شوند و دارای نرم ‌افزار اختصاصی می‌باشند.
استفاده از ترموستات‌ های هوشمند در خانه‌ های هوشمند، ادارات هوشمند، دفاتر هوشمند،  هتل ها و بیمارستان‌های هوشمند باعث افزایش بهره‌وری سیستم های گرمایش و سرمایش می‌شود.

بهینه ساز مصرف انرژی

با هوشمند سازی ساختمان به ویژه هوشمند سازی سیستم سرمایش و گرمایش، می‌توان با مصرف حساب شده‌ی انرژی، در حین داشتن زندگی لوکس و شیک از منابع طبیعی بیشتر حفاظت کرد. ترموستات هوشمندآلفا با کنترل روشن و خاموش بودن سیستم گرمایش و سرمایش به کاهش مصرف بیش از حد انرژی در ساعات مختلف حضور و یا عدم حضور، کاهش هزینه های اتلاف انرژی و افزایش بهره‌وری سیستم گرمایش و سرمایش کمک می‌کند. کلید ترموستاتیک لمسی آلفا  می‌تواند دمای محیط را با کمک سنسور داخلی اندازه گیری کند و بر اساس دمای مطلوب شما اقدام به برنامه ریزی و کنترل دما نماید.

با برنامه ریزی کلید ترموستات دار هوشمند، دمای ساختمان همیشه در یک سطح نگه داشته می‌شود. با توجه به این موضوع که کلید ترموستات دار آلفا قادر به کنترل سیستم های گرمایش و سرمایش است، این دستگاه با برنامه ریزی روشن و خاموش دستگاه ها از استهلاک بیش از حد سیستم جلوگیری می‌کند. ترموستات های هوشمند آلفا با ظاهری زیبا و ویژگی‌ فنی کارآمد، وظیفه‌ی تنظیم دما را بدون هدر رفت انرژی به عهده می‌گیرد.

چگونه ترموستات هوشمند دما را تشخیص می دهد؟

کلیدهای آلفا از چندین سنسور دما برای تعیین دمای خانه شما با درجه بالایی از دقت استفاده می کنند. سنسورها با دقت تنظیم شده اند تا خانه شما را به طور مداوم در بهترین حالت نگه دارند.

چگونه یک کلید ترموستاتیک در هزینه شما صرفه جویی می کند؟

 ترموستاتیک هوشمند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کنند و تنها با خنک کردن و گرم کردن خانه تنها به اندازه‌ای که لازم است، خانه را گرم می‌کنند. با استفاده از ویژگی‌هایی مانند یادگیری، زمان‌بندی،با تشخیص مشکلات سیستم، و با یادآوری زمان تعمیر و نگهداری، کارآمدتر کار می‌کند و انرژی کمتری مصرف می‌کند. همچنین سنسورهای اتاق می توانند با گرم و خنک کردن مناطق خاص با دقت بیشتری مصرف انرژی را کاهش دهند.

آیا می توان ترموستات هوشمند را به صورت دستی کنترل کرد؟

ترموستات‌های هوشمند درست مانند ترموستات‌های سنتی سیم‌کشی شده‌اند، اما برای اینکه از راه دور کار کنند، به اتصال Wi-Fi نیز نیاز دارید. اگر Wi-Fi شما قطع شود، همچنان می‌توانید به صورت دستی یک ترموستات هوشمند را درست مانند ترموستات معمولی تنظیم  کرد.

 

 ترموستاتیک هوشمند یا کلید ترموستات معمولی

اگر از ترموستات قدیمی استفاده می‌کنید، بهتر است به فکر تعویض آنها باشید.زیرا اگر زیاد در حال سفر هستید، یا فراموشکار هستید و حتی زمانی که در خانه نیستید بخاری را روشن می‌گذارید، یک ترموستات هوشمند می‌تواند شما را نجات دهد. ترموستات هوشمند قابلیت هاییاز جمله: سیستم یادگیرنده، اتصال به وایفای و کنترل از راه دور و سناریو پذیری و… را نیز دارند.

همین امروز با  تجهیزساختمان تماس بگیرید تا بتوانید به راحتی برای خرید این کلید هوشمند مشاوره بگیرید، و به راحتی خرید خود را انجام دهید.

 

تکنولوژی WIFI یا تکنولوژی RF ؟

کلید ترموستاتیک هوشمند آلفا با اتصال به پروتوکل وای فای قابلیت کنترل دمای اتاق را از هر کجای دنیا که باشید از طریق نرم افزار برای شما فراهم می آورد. با قطع شدن اینترنت نگران نشوید زیرا شما میتوانید برای کنترل دما از طریق صفحه تاچ کلید ترموستات اقدام کنید.

 

تکنولوژی RF دارای دامنه برد محدود است. زیرا شعاع کمتری را پشتیبانی می کند. به همین دلیل اختلال فرکانس های رادیویی RF  ممکن است باعث تغییر در عملکرد دستگاه شود. مثلا با دستور روشن کردن تلویزیون سیستم سرمایشی فعال گردد. به همین دلایل استفاده از تکنولوژی RF  جهت هوشمند سازی تجهیزات خانه هوشمند در بسیاری از کشورها منسوخ شده است.