برای راه اندازی یک شبکه به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

کابل شبکه

برای راه اندازی یک شبکه به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

وقتی ماهیت بی‌نظیر بسیاری از کسب‌وکارها و سرعت تقاضای مشتریان نسبت به خدمات را در نظر بگیرید، به راحتی می‌توان فهمید که چرا سرمایه‌گذاری در فناوری در یک شرکت تجاری دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. یک شبکه تجاری کارآمد و ایمن معمولاً پایه‌هایی هستند که هر مزیت رقابتی فن‌آوری بر آن بنا می‌شود. به همین دلیل، برای صاحب کسب و کار بسیار مهم است که شبکه ای سریع، کارآمد، قابل اعتماد و مهمتر از همه امن بسازد.  

چندین ابزار و تجهیزات برای راه اندازی وجود دارد. قبل از تهیه آن باید به کاربردی بودن آن و همچنین مقرون به صرفه بودن آن دقت داشته باشید. یک کسب و کار باید یک مودم، یک سوئیچ یا روتر برای اتصال به اینترنت و بیش از آن کابل کشی ایمن و کافی داشته باشد. در صورتی که کسب و کار دارای یک شبکه نسبتاً بزرگ باشد، استفاده از پچ پنل بسیار مهم می شود زیرا این امر مدیریت و اتصال کلی شبکه را بسیار ساده می کند. برخی تجهیزات دیگر که به کار می آیند موارد زیر است:

هنگام انتخاب تجهیزات برای ایجاد زیرساخت شبکه تجاری خود، ابتدا باید اندازه و طرح شرکت خود و همچنین نیازهای دسترسی به داده خود را در نظر بگیرید. سپس، می‌توانید شبکه‌ای ایجاد کنید که نه تنها اهداف فعلی را برآورده می‌کند، بلکه می‌تواند به راحتی با کسب و کار شما در گذشت زمان رشد کند.

حداقل، شما به کابل کشی کافی، مودم و روتر یا سوئیچ نیاز دارید تا اتصال اینترنت را برای همه کارمندان فراهم کنید. اگر شبکه شرکت شما بزرگتر است، یک پچ پنل اتصال و مدیریت شبکه را ساده می کند.

مودم

یک مودم در ابتدای لیست خرید شما برای ایجاد یک شبکه الویت اصلی است. زیرا یک مودم  ارتباط دو طرفه بین ISP و دستگاه های داخل شبکه شما را فراهم می کند. مودم ها با توجه به نوع خدمات و نیاز شما در انواع مختلفی در بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال، یک مودم DSL از طریق یک خط تلفن به ISP شما متصل می شود، در حالی که یک مودم کابلی از یک پیوند کواکسیال برای ارتباط استفاده می کند. اکثر مودم ها همچنین دارای یک یا چند پورت اترنت هستند که می توانید از آنها برای اتصال دستگاه به روتر، سوئیچ یا مستقیماً به رایانه استفاده کنید.

روترها و سوئیچ ها

یک روتر یا سوئیچ از طریق کابل اترنت به مودم شما متصل می شود و اتصال به چندین دستگاه را فراهم می کند. برخلاف سوئیچ ها، روترها شما را قادر می سازند تا دو شبکه را به یکدیگر متصل کنید. به عنوان مثال، اگر یک یا چند شعبه دارید، می توانید از روتر دارای VPN برای ایجاد اتصال ایمن به دفاتر استفاده کنید. سوئیچ ها عمدتاً برای تسهیل ارتباطات در یک شبکه اداری استفاده می شوند، اگرچه برخی از آنها دارای ویژگی های روتر مانند توانایی ایجاد شبکه های محلی مجازی (VLAN) هستند.

کابل شبکه

رنگ بندی کابل

برای اتصال همه دستگاه‌های شبکه خود به تعداد کافی کابل اترنت نیاز دارید. اکثر شبکه های مدرن از کابل کشی رده 5 یا 6 استفاده می کنند. کابل های شبکه لگراند این امکان را به شما میدهد که برای شبکه خود کابل ها را در طول های مختلفی خریداری کنید. حتی می توانید کابل هایی را با رنگ های مختلف بخرید تا دستگاه های شبکه را در یک شبکه بزرگ تشخیص دهید. به عنوان مثال، می توانید از کابل های آبی برای رایانه های شخصی، کابل های قرمز برای سرورها و غیره استفاده کنید.

 

 

 

    مشاهده لیست قیمت انواع کابل شبکه 

کابل های شبکه نوعی سخت افزار شبکه هستند که دو یا چند دستگاه را به یک کامپیوتر مرکزی یا یک دستگاه شبکه را به چندین دستگاه شبکه دیگر متصل می کند. همچنین آنها رسانه ای هستند که از طریق آن اطلاعات و داده ها را از یک نقطه شبکه به نقطه دیگر منتقل می کنند.

انتخاب کابل برای یک شبکه تجاری یا هر شبکه دیگر تحت تأثیر توپولوژی، اندازه و روش عملکرد شبکه قرار می گیرد. انواع مختلفی از کابل های شبکه وجود دارد.

استفاده از کابل های شبکه به عنوان وسیله ای برای انتقال داده ها و اطلاعات بین رایانه ها، روترها و سوئیچ ها امری عادی است. این کابل‌ها که ابزارهای مختلف را به هم متصل می‌کنند، جریان یکنواخت اطلاعات را تضمین می‌کنند.

هنگام برنامه ریزی زیرساخت شبکه خود، توپولوژی باید اولین مورد توجه شما باشد. در تشخیص اینکه کدام کابل و سایر قطعات سخت افزاری برای ساخت شبکه نیاز دارید مفید خواهد بود. پهنای باند عبارت است برای حداکثر مقدار داده ای که می تواند به طور همزمان منتقل شود.

هنگامی که پهنای باند کابل افزایش می یابد، داده ها می توانند با سرعت بیشتری منتقل شوند. بسته به عواملی مانند سختی کابل کشی جدید و نیاز به سخت افزار اضافی، هر شبکه را می توان به روش های مختلفی گسترش داد.  کابل شبکه لگراند قطعا انتخاب مناسبی است. این کابل ها بسیار متنوع هستند زیرا می توانند به راحتی با تنظیمات جدید سازگار شوند بدون اینکه مشکلی در سیستم ایجاد کنند. توجه به قیمت، تضعیف سیگنال، پهنای باند، تداخل الکترومغناطیسی، توپولوژی شبکه و غیره هنگام انتخاب کابل برای شبکه ضروری است.

کابل شبکه لگراند  یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین کابل ها در پشتیبانی شبکه محسوب می شوند. دارای تنوع بالا و همچنین هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند. یکی از مهمترین کابل ها که نقش مهمی را در فرآیند نگهداری شبکه ایفا میکند، خانواده CAT از محبوب ترین های لگراند می باشد.

این دسته از کابل ها به عنوان پلی برای انتقال اطلاعات بین سیستم ها عمل می کنند. هر کدام از این مدل ها با توجه به سرعت شبکه و دستگاه مورد استفاده ، برای خدمات پشتیبانی شبکه ها و سخت افزار تولید و عرضه می شوند.

این کابل ها یک بستر ارتباطی مناسب برای تبادل داده ها در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری ، اشتراک گذاشتن داده ها و اتصال دستگاه های موجود در یک شبکه به شبکه های دیگر هتند. کابل های لگراند بخش بسیار مهمی از انتقال داده های بین شبکه را بر عهده دارند.

کابل های لگراند  CAT6  این نوع کابل ها در امور کلان و بزرگ شبکه تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و به خاطر کیفیت بالایی که دارند به خوبی از پس این امور بر می آیند. معمولا از این کابل ها برای پروژه های اداری، پروژه های آموزشی و امور شبکه تجاری استفاده می کنند. اما مهمتر از همه این ها، کاربرد کابل شبکه لگراند CAT6 در دوربین ها و تجهیزات امنیتی تحت شبکه است. به دلیل ساختار عالی کابل های لگراند، استفاده از این کابل در این نوع از امور چندان هم دور از انتظار نیست. دارای سرعت بسیار بالای 10 گیگابیت در ثانیه می باشد.

تقسیم بندی زیادی برای کابل شبکه از نوع لگراند وجود دارد ولی رایج ترین و عمومی ترین دسته بندی بین این کابل ها این است که کابل های لگراند به دو دسته UTP و SFTP تقسیم بندی می شوند. این دو دسته خودشان هم شامل زیر شاخه های Outdoor، Indoor، با تست فلوک و بدون تست فلوک می شود.

کابل شبکه Cat6A SFTP لگراند یکی از قدرتمندترین کابل های شبکه موجود در ایران است. که به جهت استفاده در مراکز دیتاسنترها و محل هایی که نیاز به عبور حجم زیادی از دیتاها با سرعت بالا است، مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل دارای روکش زرد رنگ و در دو نوع FTP و SFTP عرضه می گردد.
                         جهت مشاهده انواع کابل شبکه

پچ پنل ها

یک پچ پنل که به صورت جداگانه برای بهترین نتایج شماره گذاری می شود،حاوی یک جک اترنت است. پچ پنل ها هنگام اتصال تعداد زیادی کامپیوتر یا سایر دستگاه های شبکه، کار را بسیار ساده تر و منظم تر می کنند. آنها همچنین عیب یابی را هنگامی که شخصی در دفتر ارتباط خود را از دست می دهد ساده می کند.