بهترین شیوه های مدیریت کابل برق در تجهیزات چیست؟

مدیریت کابل

اگر در طول زمان مشکلی را عیب یابی کنیم، کابل کشی نامرتب تجهیزات می تواند مانع بزرگی برای شما شوند. 

در این مقاله  می‌خواهم درباره برخی از بهترین شیوه‌ها در مورد سازماندهی و مدیریت کابل‌ها در تجهیزات الکترونیکی صحبت کنم. یک برنامه ریزی کوچک که تا حد زیادی با انجام آن،  شما می توانید  در زمان  صرفه جویی کنید. سازماندهی کابل های خود نه تنها حرفه ای به نظر می رسد، بلکه تعمیر و نگهداری و عیب یابی را بسیار موثرتر می کند.

هر کابل را برچسب بزنید

آیا با یک قفسه پر از کابل تجهیزات شلوغ برخورد کرده اید؟ در زمان عیب یابی کابل ها شما متوجه خواهید شد اگر دو سر کابل برچسب گذاری شود تا چه اندازه به شما در عیب یابی و زمان کمک می کند. حتی با برچسب گذاری کابل های کوتاه شما می توانید در وقت خود صرفه جویی نمایید. 

 به خصوص اگر نیاز به آزمایش تعدادی مدار در مدت زمان کوتاهی دارید.

شاید با خود فکر کنید که برچسب زدن هر کابل زمان زیادی می برد. مطمئناً این یک سرمایه گذاری در زمان است اما با این کار در زمان تعمییر آن به راحتی می توانید کابل مورد آزمایش را پیدا کنید، به جای اینکه در انبوهی از کابل نامشخص قرار بگیرید.

برچسب کابل
تجهیز ساختمان

 

فقط از کابل های با کیفیت برای تجهیزات خود استفاده کنید

این فقط یک کابل پچ پنل است. بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ در واقع وقتی از کابل های ارزان قیمت استفاده می کنید و هیچ کدام خوب نیستند. کابل های ارزان قیمت دارای هسته مسی کمتر به نسبت نمونه استاندارد آن هستند که می توانند باعث از دست دادن سیگنال شوند.

همچنین شکستگی و خرابی در آنها بسار زیاد است. بعلاوه، کابل های آویزان وحشتناک به نظر می رسند. بله، کابل های با کیفیت هزینه بیشتری خواهند داشت، گاهی اوقات قیمت کابل های ارزان قیمت را دو برابر می کنند. اما یک کابل با کیفیت خوب سالها دوام خواهد آورد و شبکه قابل اعتمادتری را به همراه خواهد داشت.

کابل های مسی هرگز نباید به موازات کابل های برق اجرا شوند وگرنه مانند ترانسفورماتور عمل می کنند.  همچنین محصول باکیفیت نسبت به نمونه های ارزان‌قیمت آن می‌توانند تداخل بیشتری را کاهش دهند، اما باید برنامه‌ریزی کنید که تا حد امکان بین کابل‌های داده و برق خود فاصله بگذارید.

کابل کد رنگ

 برخی از مهندسان شبکه در این مورد موافق نیستند زیرا استفاده از یک رنگ به نظر حرفه ای می رسد. اما استفاده از یک رنگ ممکن است در برخی موارد کارساز باشد. اگرچه استفاده از کابل‌های رنگی مختلف می‌تواند به سازماندهی شما کمک کند.  اگر شما برای اجرای استاندارد یک رنگ وقت گذاشته باشید، عیب‌یابی را بسیار آسان‌تر می‌کنید.

کابل های DMZ در مایکروسافت همیشه نارنجی بودند. کابل های سوئیچ به سوئیچ همیشه آبی بودند. متاسفانه هیچ استانداردی برای کدگذاری رنگ ها وجود ندارد.

من تصور می‌کردم کابل‌های متقاطع همیشه زرد هستند (زیرا تجهیزات سیسکو با یک کابل متقاطع زرد عرضه می‌شوند)، اما اینطور نیست. بسیاری از مدیران ادعا کردند که کابل های متقاطع فقط باید قرمز باشند. با خیال راحت استاندارد خود را ایجاد کنید. حفظ استاندارد شما مهم تر از رنگ هایی است که انتخاب می کنید. و از رنگ بنفش و صورتی پرهیز کنید. 

به طول کابل تجهیزات خود توجه کنید

شاید شما لازم بدانید که کابل ها را مقداری شل وصل کنید، اما نه بیش از حد. اگر کابل ها را خیلی سفت بکشید ممکن است فشار ناخواسته ای در محل اتصال وارد کنید.اگرچه زیادی بودن متراژ کابل بیش از حد کابل باعث پیچیدگی و گره خوردن آن می شود.

اکثر قفسه های شلوغی که میبینید، نتیجه استفاده از کابل هایی است که مناسب برای پروژه های بزرگ بوده اند. یکی از روش های دست آوردن طول کابل مناسب، مشاوره با تیم متخصص است.

 اما داشتن طول کابل مناسب در تاسیسات بزرگ می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود.مواردی که گفته شد تنها چند تا از بهترین روش ها برای مرتب نگه داشتن قفسه سرور شما هستند.

شما بهترین روش هایی که برای مدیریت کابل به کار می برید چیست؟