بهترین قیمت کابل برق استاندارد

کابل

چگونه سیم برق استاندارد را انتخاب کنیم؟ انواع مختلفی از کابل ها برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین لازم است نوع و اندازه کابل مناسب و استاندارد را برای کاربری مورد نظر انتخاب کنید.مهمترین عامل مشخصات فنی سیم برق است. 

کابل برق

کابل  برق

کابلی که برای انتقال و توزیع برق استفاده می شود، کابل برق نامیده می شود. برای انتقال ولتاژ بالا در مکان هایی که استفاده از خطوط هوایی غیرعملی است استفاده می شود.

کابل برق از سه جزء اصلی یعنی هادی، عایق و روکش ساخته شده است. مسیر هدایت جریان در کابل توسط هادی ارائه می شود. عایق در برابر ولتاژ سرویس مقاومت می کند و هادی برق را با اشیاء دیگر جدا می کند. روکش اجازه ورود رطوبت را نمی دهد و از کابل ها در برابر همه تأثیرات خارجی مانند حملات شیمیایی یا الکتروشیمیایی و آتش محافظت می کند.

کابل را می توان به عنوان گروه از چندین سیم که در یک پوشش مشترک محصور شده اند تعریف کرد. اما یک سیم یک هادی الکتریکی منفرد است. استفاده گسترده از برق به دلیل استفاده از سیم و کابل امکان پذیر است. از خانواده ها گرفته تا بخش های مخابراتی، انواع مختلفی از کابل ها استفاده می شود. کابل ها بر اساس جنس و کاربردشان متمایز می شوند.

همه دستگاه ها از کابل کشی مشابهی استفاده نمی کنند. داشتن دانش در مورد انواع مختلف کابل به شما کمک می کند تا بینش بهتری نسبت به آنچه در داخل وسایل الکتریکی اطراف شما می گذرد یا اینکه چه محصولی را خریداری کنید را به شما عرضه می کند.

کابل برقی که برای استفاده در صنایع هسته ای در نظر گرفته شده است ممکن است مشخصات خاصی داشته باشد که به آن اجازه می دهد مقاومت در برابر تشعشعات یونیزه شود. مواد آن ممکن است طوری طراحی شوند که در هنگام و در صورت سوختن،  دود تولید نکنند.
کابل‌های برق که برای دفن مستقیم در زمین یا زیرزمین طراحی شده‌اند، اغلب دارای روکش های فلزی، پلاستیکی یا سربی هستند و ممکن است به ویژه در زیر زمین استفاد شوند. در مواردی که کابل ها باید در معرض آسیب مکانیکی قرار گیرند، باید با پوشش سیمی یا نوار فولادی انعطاف پذیر محافظت شوند و سپس با یک روکش مقاوم در برابر آب پوشانده شوند.

 انواع کابل برق

  1. کابل شبکه
  2.  تلفن
  3.  فشار ضعیف
  4.  فشار قوی
  5.  خودنگهدار
  6.  کنترل یا فرمان
  7.  اعلام حریق
  8.  کواکسیال
  9.  جوش
  10.  ابزار دقیق
  11.  کولر

انواع برند کابل:

استاندارد کابل

مسائل کیفی در ساختار یک کابل استاندارد لحاظ می شود. طبق استاندارد آلمان کابل ها بر اساس حروف انگلیسی شناسایی  و معرفی می شوند. که شامل:

  • N: هادی مس
  • NR: هادی آلومینیوم
  • Y: عایق و روکش از جنس پی وی سی
  • R: زره فولادی نواری شکل

 

 کابل های برق از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

همه کابل های برق از دو یا چند سیم رسانا و یک روکش محافظ بیرونی تشکیل شده اند. از کابل های توان کم تا توان متوسط ​​و توان بالا که ولتاژهای بالا را منتقل می کنند، با یک روکش عایق پیچیده می شوند. هادی های برق بیشتر از مس ساخته شده اند در حالی که روکش محافظ بیرونی با پلیمرهای مصنوعی ساخته شده است. کابل های برق در مواد، اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارند که هر نوع کابل برق متناسب با کاربرد آن است.

سه عامل اصلی ساخت کابل برق و همچنین مواد مورد استفاده را تعیین می کند:

ولتاژ کاری: که ضخامت عایق را تعیین می کند.
جریان: ظرفیت حمل – که اندازه مقطع هادی ها را در کابل تعیین می کند.
شرایط محیطی مانند نور خورشید یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، آب، ضربه مکانیکی  که پوشش بیرونی کابل را تشکیل می دهد را تعیین می کند.
کابل هایی که قرار است در زیرخاک قرار گیرند یا در فضای باز نصب شوند ممکن است شامل روکش های فلزی باشند که از سیم هایی تشکیل شده است که به صورت مارپیچی در اطراف کابل قرار گرفته اند. در حالی که روکش فلزی از آلومینیوم یا فولاد ساخته شده و در زمین نصب شده، برای تحمل بار فعلی در طول عملیات عادی طراحی نشده است.

کابل محافظ

یک محافظ از  چند سیم عایق تشکیل شده است که در مجموع توسط یک فویل  آلومینیومی پوشیده شده است. محافظ کابل،از تداخل برق و نویز خارجی محافظت می کند و در نتیجه به انتقال سیگنال اجازه می دهد تا به طور موثر اجرا شود. 

 

 

 

از کجا کابل با قیمت مناسب خریداری کنیم؟

 نکاتی که هنگام خرید کابل برق باید در نظر بگیرید:

ممکن است با کابل های برق بسیار آشنا باشید،اما چیزهای زیادی در مورد کابل برق وجود دارد که برای شما عجیب است و نکاتی وجود دارد که باید هنگام خرید کابل های برق به آن توجه کنید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در مورد کابل های برق بدانید. این نکات دفعه بعد یا اگر امروز تصمیم به خرید دارید به شما کمک خواهد کرد.

برخلاف باور عمومی، آلومینیوم رسانای بهتری نسبت به مس است. بسیاری از مردم معتقدند مس رسانای بهتری برای الکتریسیته است. یعنی بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مس می‌تواند در همه زمان‌ها بهتر از آلومینیوم نیرو را انتقال دهد.

 وقتی صحبت از رسانایی بین مس و آلومینیوم می شود، عوامل متعددی وارد عمل می شوند. انتقال الکتریسیته در سیم های کابل تنها تابعی از میزان مقاومت یک فلز در برابر جریان الکتریسیته نیست، بلکه ترکیبی منحصر به فرد از نوع ماده عایق مورد استفاده و اندازه کابل است. به این ترتیب، در مواردی که مجبور به استفاده از ولتاژ بالا در مسافت طولانی هستید، استفاده از کابل های برق آلومینیومی به جای کابل های مسی مقرون به صرفه است.

 

برخلاف تصور رایج، کابل های برق جدید دوام نمی آورند.

دلایل زیادی وجود دارد که کابل های برق جدید آنقدر که انتظار دارید دوام ندارند. اولین دلیل تولید کننده است. انواع مختلفی وجود دارد و چندین تولید کننده برای آن وجود دارد.

همانطور که قبلا ذکر شد، انواع مختلفی از کابل های برق وجود دارد و هر نوع متمایز با توجه به دوام، ظرفیت، ویژگی های خاص صنعت و کاربرد آن تعریف می شود. همچنین، طول عمر یک کابل بالا به طور چشمگیری به  نصب آن نیز بستگی دارد.

کابل برقی که به درستی نصب نشده باشد ممکن است طول عمر کمتری داشته باشد. شما می توانی با انتخاب یک تولید کننده قوی و مطمئن در این زمینه مدت زمان عمر کابل خود را ضمانت کنید. تجهیز ساختمان با سال ها تجربه در این زمینه با تحقیقات و پژوهش های فراوان درباره نوع و جنس محصول بهترین ها را برای شما در نظر گرفته است. شما می توانید با مشاوره از تیم تخصصی ما بهترین نوع کابل را خریداری کنید.

روکش کابل همیشه برای محافظت از کابل در برابر ضربه های فیزیکی احتمالی طراحی نشده است.

تصور رایج مردم این است که روکش کابل به عنوان محافظی عمل می کند که کابل را در برابر رطوبت محافظت می کند، یعنی کابل را می توان آزادانه در مناطق مرطوب استفاده کرد. اجازه دهید دوباره تاکید کنم که غلاف برای استفاده در مناطق مرطوب طراحی نشده است. اگرچه از روکشها جهت محافظت از کابلها طراحی شده اند اما، قرار دادن کابل های برق در معرض آب نه تنها روکش را از بین می برد، بلکه به مرور زمان کابل ها را نیز در معرض دید قرار می دهد.

مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید ایمنی است. به خاطر داشته باشید که نصب اشتباه کابل می تواند منجر به خسارات زیادی شود. بنابراین، مطمئن شوید که کابل برق مناسب را برای دستگاه مناسب خریداری کرده اید.

 به دنبال خرید یک کابل برق جدید هستید؟

دفعه بعد که می خواهید یک کابل برق جدید بخرید، با شرکت تجهیز ساختمان تماس بگیرید. ما کابل ها را مطابق با نیاز شما معرفی می کنیم! خرید از ما، به شما این امکان را می دهد که نگاه دقیق تری به کابل برقی که می خرید داشته باشد.

مشاوره تخصصی در این زمینه به شما کمک می کند تا از محصول با کیفیت پایین فاصله بگیرید. ما اینجا هستیم تا با کابل های بادوام و با کیفیت در خدمت شما باشیم، همین امروز با تیم مشاوره ما تماس بگیرید. همچنین می توانید برای مشاهده برنده ها و مقایسه قیمت آن ها به لیست کابل ها  مراجعه فرمایید.