تاثیر رمز ارز در بازار فیزیکی

رمزارز

تاثیر رمز ارز در بازار فیزیکی

از رمز ارزها برای رمز‌گذاری دیتاهای حساس و انتقال آن‌ها از قراردادهای رمزگرافیکی و یا کد‌های بسیار پیچیده  استفاده می‌کنند تا معاملات انجام شده امن باشد. این قرارداد ها بر اساس اصول پیچیده ریاضیات و مهندسی کامپیوتر ساخته شده است که باعث غیرقابل نفوذ بودن آنها می شود. همچنین در این پروتکل‌ها، هویت اشخاصی که از رمز‌ ارزها استفاده می کنند را مخفی نگه می‌دارند که امکان ردیابی و پیدا کردن آن‌ها تقریبا غیر ممکن و دشوار است. در نتیجه لزومی به ارائه اطلاعات شخصی نیست و می‌توان با استفاده از نام مستعار و به صورت ناشناس به معامله کردن بپردازید.

کل  فعالیت‌ و ارزش‌های این ارزها با استفاده از کد‌های پیچیده کنترل و ارزیابی می‌شود در نتیجه بانک‌ها و  مقامات دولتی روی آنها هیچ کنترلی ندارند. امکان معامله شدن این ارزها توسط ارزهای واقعی نیز وجود دارد، به این صورت که می‌توان در بعضی از صرافی ها، مانند باینس،  این ارز‌ها را با دلار، پوند، یورو و… عوض کرد.

در این مرحله ریسک و خطر وجود دارد زیرا امکان بلوکه شدن رمز ارزها توسط هکر‌ها و بدافزار‌ها وجود دارد. این ارزها فقط و فقط به صورت دیجیتالی وجود ندارد یعنی به صورت سکه یا پول موجود نمی باشد پس در نتیجه بانکی هم برای آن وجود ندارد. این ارزها دارای شبکه ایی متمرکز نیستند زیرا که سرور مرکزی ندارند و معمولاً در بین شبکه‌ای از هزارها کامپیوتر توزیع شده‌اند به همین دلیل آنها را شبکه های غیر متمرکز می نامند.

رمز ارزها بدون واسطه و به صورت آنلاین بین افراد منتقل می شوند پس به طور کلی و بدون حضور هیچ واسطه ایی کنترل کامل پول و اطلاعات شخصی، به دست خود کاربر می باشد. همچنین هر کاربر کد مخصوص به خود را دارد که دسترسی به آن و هک کردن آن غیرممکن است که به این عمل رمزنگاری می گویند. ارزهای رمزنگاری ‌شده را ارزهای بدون مرز می نامند زیرا قابل ارسال به کل دنیا می باشند.

رمزارز
مجله تجهیزساختمان

کریپتوکارنسی یا ارز رمزنگار( رمز ارز) چیست

کریپتوکارنسی چیست؟ کریپتوکارنسی یا رمز ارز ، از ترکیب دو واژه کریپتو به معنای رمزنگاری و کارنسی به معنای ارز تشکیل شده است. که می‌توان به آن ارز رمزنگاری شده نیز گفت اما چون این واژه یعنی ارز رمزگذاری شده کمی طولانی است، از واژه رمز ارز برای این نوع از پول‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. ارز رمزنگاری شده یک ارز دیجیتال یا مجازی است که به دلیل رمزنگاری بسیار امن می شود و با ایجاد این فرآیند، تقلب در آنها غیرممکن می شود خیلی از رمز ارزهای شبکه های غیر متمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند. بهترین قسمت استفاده از این ارزها این است که انجام معاملات کاملا امن و بدون هیچ واسطه ای است به همین دلیل امکان تقلب و دزدی در آن وجود ندارد و تنها با اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که می خواهید گیرنده ببیند، انتقال را انجام می دهید همچنین دارای حریم خصوصی در تاریخچه مالی می باشید و از هویت شما نیز کاملا محافظت می شود.

بازار کریپتوکارنسی و رمز ارز چیست

بعضی از رمز ارزها خاصیت ماینینگ یا استخراج دارند به عنوان مثال مانند طلا که از معادن طلا استخراج می‌شود اما ارزهای دیجیتال از معادن استخراج نمی شوند بلکه این کار با حل مسائل ریاضی و پیدا کردن جواب معادله انجام می شود و از طریق دستگاه‌ها یا سیستم های کامپیوتری عمل استخراج صورت می گیرد. این عمل یعنی ماینینگ توسط افرادی انجام می شود که آنها را ماینر می‌ نامند و حسابرسی به یک شبکه کاری را انجام می‌دهند. از دیگر راه های درآمد زایی رمز ارزها خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف و کسب سود از نوسانات قیمتی آنها به عنوان مثال با خریداری یک ارز دیجیتال با قیمت یک دلار و پیش‌بینی کردن قیمت آن در آینده که مثلا قیمت آن به یک دلار و نیم برسد و با فروش آن در این قیمت،۵۰ درصد سود کسب می کنید. این کار مانند خرید و فروش سهام در بازار بورس یا فارکس است و برای کسب سود بیشتر نیاز است روش‌های تحلیل کردن در این بازار را به خوبی بیاموزید.

امکان خرید و فروش و تبادل کالا در خارج از کشور با پول محلی یعنی ریال ممکن نیست و برای انجام آن  نیاز به درگاه های بین المللی است. درگاه پرداختی مورد استفاده در ایران شاپرک است اما درگاه های پرداختی در سطح جهان، پی پال، ویزا کارت، مستر کارت، وسترن یونیون و…  است. اما این شرکت‌ها به دلیل تحریم ها امکان سرویس دهی به ایرانی ها را ندارند پس عملا ارائه کالا و خدمات از این درگاه ها با افراد خارج از کشور ممکن نیست. اما رمز ارز ها به دلیل غیرمتمرکز بودن و این که تحت کنترل هیچ دولت و حکومتی نیستند این امکان وجود دارد که از آنها به عنوان درگاه پرداخت برای بازار فیزیکی کالا استفاده کرد، پس این امکان وجود دارد که به مرور زمان پول نقد جای خود را به پول های دیجیتال بدهد.

کریپتوکارنسی
تاثیر رمزارز در بازار فیزیکی

تاثیر بازار رمز ارز بر بازار فیزیکی کالا

طبق پیش بینی ها رمز ارزها به زودی ارز انتخابی برای تجارت های بین المللی می شود، به خصوص که شرکت‌های بزرگی مانند تسلا و پی پال به ارزهای دیجیتال اعتماد پیدا کرده‌اند و همچنین بانک‌های مرکزی نیز برای انتشار ارزهای دیجیتال در حال بررسی و تحقیق هستند. به همین دلیل است که امکان استفاده از رمز ارزها در تجارت جهانی و بازار فیزیکی در آینده نزدیک وجود دارد. با توجه به این که امروزه اینترنت و دنیای دیجیتالی دو جز جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند و همچنین با توجه به این که ارزهای دیجیتال به سرعت جایگاه خود را حتی در بازار صنعت پیدا کرده اند پس باید این موضوع را پذیرفت که انقلابی در حوزه ی تبادلات اقتصادی و صنعت به وجود آمده است که ارزهای سنتی را محکوم به تغییر می کند. همچنین امروزه صنعت ساختمان و تجهیزات ساختمانی در بازار لاله زار نیز به سمت رمزارز ها کشیده شده است.

معامله ویلا یا خانه های لاکچری با بیت کوین باب شده است و حتی در بعضی از سایت های خرید و فروش قیمت ها به صورت ارزهای دیجیتال وارد می شود با این که ارزهای دیجیتال پول رسمی کشور نیست و معامله خانه و ملک با بیت کوین از لحاظ حقوقی امری غیرقانونی است اما به دلیل ویژگی
غیرمتمرکز بودن کسی نمی‌تواند در این معاملات دخالت کند.

تاثیر رمز ارز در بازار فیزیکی
تجهیزساختمان عرضه کننده تجهیزات برقی ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *