راهنمای خرید چراغ های روشنایی توکار

روشنایی های توکار

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام برند از چراغ های روشنایی توکار را خریداری کنید، یا تصمیم بگیرید که کدام چراغ توکار  را نصب کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید: کدام فضا  را می خواهید روشن کنید؟ آیاطیف وسیعی از نور را می خواهید یا یک نقطه؟ چه سایزی می خواهید؟ از چه نوع لامپ می خواهید استفاده کنید؟ در مورد سیم کشی لازمه چطور؟

 

قبل از خرید چراغ نورپردازی توکار

قبل از خرید انواع نورپردازی های توکار برای خانه خود باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. تشخیص اینکه در کدام اتاق می خواهید این نوع نورپردازی را اجام دهید اولین قدم است. قبل از انتخاب مدل باید مواردی از جمله: اندازه، سبک، تعداد، وات و محل قرارگیری تشخیص داده شوند.

نورپردازی توکار نه تنها ظاهر اتاق را تغییر می دهد، بلکه می تواند صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه داشته باشد و ارزش افزوده ای را برای خانه شما به ارمغان بیاورد.

ملاحظات خرید برای روشنایی توکار

چه چیزی را می خواهید روشن کنید؟

لامپ های توکار بسیار متنوع هستند. می توان از آنها برای تامین نور عمومی، روشنایی کاری یا نورپردازی تاکیدی استفاده کرد.

اگر می خواهید نور بیشتری به هنگام خواندن کتاب در اتاق خواب خود یا روی پیشخوان آشپزخانه خود داشته باشید، احتمالاً نور پایین می خواهید. همین امر برای روشنایی یک راهرو یا برای روشنایی عمومی در یک اتاق بزرگ مانند اتاق خانواده شما صدق میکند.

 

انواع چراغ های روشنایی توکار

چه اندازه ای می خواهید؟
اندازه های متداول برای لامپ های توکار مسکونی وجود دارد. یکی از راه‌های پاسخ به این سوال این است که در نظر بگیرید سقف شما چقدر از جایی که نور می‌خواهید فاصله دارد و چقدر از فضا را می‌خواهید روشن کنید. در هر 24سانتی متر ازسقف ، یک چراغ بسیار مناسب است.با این ابعاد می توان روشنایی میز آشپزخانه را فراهم نمود.

نور پایین در آن ارتفاع، میز صبحانه شما را به خوبی روشن می کند.

از چه نوع لامپ می خواهید استفاده کنید؟

لامپ مورد نیاز این روشنایی ​​می تواند یک لامپ رشته ای، فلورسنت، هالوژن یا LED  باشد. همچنین وسایلی با نگهدارنده‌های لامپ یا سوکت‌های مخصوص در دسترس هستند که فقط می‌توانند لامپ‌های خاصی را که معمولاً فلورسنت یا هالوژن هستند مصرف کنند.

 

در مورد مزایای لامپ ال ای دی بیاموزید.

دقت کنید اگر به صرفه جویی، عمر طولانی و خنکی دمایی لامپ های فلورسنت علاقه دارید، اما در مقابل گرمای رنگ لامپ های رشته ای را نیز دوست دارید، می توانید لامپ های فلورسنت  را خریداری کنید. برای نور با شدت بالا، به ویژه در یک منطقه کوچک، هالوژن اغلب بهترین عملکرد را دارد.

برای روشنایی گرم و عمومی، اکثر مردم لامپ های رشته ای را ترجیح می دهند. لامپ های LED می توانند چندین مورد از این ویژگی ها را ترکیب کنند.اگر می‌خواهید نورهای فرورفته خود را کاهش دهید، یا آنها را با یک سیستم از راه دور یا خودکار کنترل کنید، وسایلی را انتخاب کنید که می‌توانید از لامپ‌های رشته‌ای، هالوژن یا LED استفاده کنید.

 

توکار
تجهیز ساختمان

نحوه انتخاب نورپردازی توکار

هنگام انتخاب نورپردازی مناسب برای خود و خانه، گزینه های زیادی وجود دارد. از آنچه که  سبک خانه و سلیقه شما بسیار تاثیر گذار است.برای راهنمایی بیشتر قبل از خرید در اینجا فقط چند سوال وجود دارد که باید قبل از خرید به آنها پاسخ دهید:

آیا به یک اتصال عایق سازگار یا هواگیر نیاز دارید؟

بسیاری از وسایل روشنایی فرورفته برای سازگاری با عایق (IC) ساخته شده اند. این بدان معناست که محفظه می تواند در تماس مستقیم با عایق نصب شود.

اگر قصد دارید چراغ‌های فرورفته را در سقف عایق اضافه کنید، فقط باید وسایلی را با محفظه‌هایی بخرید که دارای درجه IC هستند. در غیر این صورت، مجبور خواهید بود برای دور نگه داشتن عایق از آنها، پوششی اضافه بخرید.

 

هر وسیله روشنایی توکار که در یک اتاق زیر شیروانی ناتمام و عایق قرار می گیرد باید دارای رتبه بندی IC و AT باشد. خبر خوب این است که اکثر سبک‌های لامپ‌های توکار با یکی یا هر دو رتبه‌بندی در دسترس هستند.

آیا به مدار روشنایی جدید  نیاز دارید؟

هنگامی که شما در حال نصب روشنایی توکار هستید، حداکثر تعداد وسایل در یک مدار با حداکثر توان وات وسایل مشخص می شود. توان لامپ هایی که قصد استفاده از آن را دارید بخشی از محاسبه نیست.

به همین دلیل، به خصوص اگر چندین لامپ را به طور همزمان نصب می کنید، باید به دنبال وسایلی باشید که کمترین حداکثر توان مصرفی را داشته باشند که به اندازه کافی بالا باشد تا بتوانید از لامپ های مورد نظر خود استفاده کنید.

کجا خرید کنیم؟

چراغ های روشنایی توکار در فروشگاه‌های لوازم ساختمان، قابل خریداری می باشد. ممکن است برای شماراحتر باشد که با لپ تاپ یا گوشی خود خرید خود را به صورت آنلاین تهیه کنید. به راحتی می توانید مدل های مختلف از این چراغ را در سایت ما مقایسه و بهترین خرید را داشته باشید.

 

سوالات متداول

  • چند چراغ توکار باید در آشپزخانه بگذارم؟

اگر آشپزخانه شما بزرگ است، باید سطح سقف خود را تخمین بزنید و برای بهترین و ثابت ترین پوشش نور، هر 30سانتی متر یک چراغ نصب کنید.

 

  • نورپردازی توکار باید در چه فاصله ای از دیوار قرار گیرد؟

برای دور نگه داشتن سایه ها از گوشه ها و خارج از دیوار، این نورپردازی باید حدود 1متر از دیوارها فاصله بگیرد.

 

  • رایج ترین اندازه برای نورپردازی توکار چیست؟

اندازه های روشنایی توکار با قطر داخلی محفظه تعیین می شود. اندازه های آن برای هر فضا متفاوت است.