چرا باید از سیستم های هوشمند در خانه استفاده کنیم؟

سیستم هوشمند

به نظر می رسد این روزها همه چیز هوشمندانه پیش می رود. یخچال، جاروبرقی، تلویزیون، و حالا سیستم روشنایی. مسلماً لامپ های هوشمند ساده ترین راه برای شروع ارتقاء خانه هوشمند شما هستند. 

روشنایی هوشمند فقط به منازل مسکونی محدود نمی شود. بسیاری از آموزشگاه ها زا این سیستم بهره مند هستند. تا از عمر طولانی این لامپ ها استفاده کند. استفاده از لامپ های LED هوشمند به جای لامپ های رشته ای معمولی  هم راه حلی مقرون به صرفه و هم کم مصرف است. داشتن توانایی کنترل روشنایی از هر نقطه، بسیار فریبنده و جذاب است. اما این تنها و اولین نگاه اجمالی به مزایای این راه حل های روشنایی هوشمند است.

در ابتدا، سیستم های روشنایی هوشمند ممکن است جز تغییرات غیر ضروری ی; خانه محسوب شود.  شاید با خود بگویید آیا چرخاندن کلید لامپ آنقدر سخت است؟ اما با توجه به دسترسی های زیادی که این سیستم ها در اختیار ما قرار می گذارند، قطعا می تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله دلایلی آورده شده است که بعد از مطالعه آن متوجه خواهید شد که بدون سیستم های هوشمند نمی توانید در خانه خود زندگی کنید.

روشنایی هوشمند چیست؟

روشنایی هوشمند به شما این امکان را می دهد که روشنایی، رنگ و میزان نور خانه خود را بر اساس نیازها و ترجیحات خود کنترل و سفارشی کنید. با روشنایی هوشمند، می‌توانید تایمرها را تنظیم کنید تا چراغ‌ها را به‌طور خودکار روشن و خاموش کنند. یا روشنایی را در پاسخ به شرایط متفاوت تنظیم کنید. شما همچنین می توانید از طیف کامل رنگ ها مختلف آن در جشن ها و مراسمات و شرایط خاص استفاده نمایید.

روشنایی هوشمند را می توان در هر جایی از خانه استفاده کرد. در اتاق خواب ها می توان از نورپردازی هوشمند برای ایجاد محیطی آرام با نور ملایم و گرم استفاده کرد. در آشپزخانه‌ها، می‌توان از نور هوشمند برای کمک به آماده‌سازی غذا با فراهم کردن سطوح روشنایی بهینه برای پخت و پز استفاده کرد. همچنین در اتاق‌های نشیمن، نورپردازی هوشمند می‌تواند با ایجاد فضایی دنج یا کمک به آرامش شما پس از یک روز کاری طولانی، به ایجاد جوی دلنشین و آرام به شما کمک کند.

1. راحتی

داشتن یک سیستم روشنایی خانه هوشمند در طولانی مدت باعث صرفه جویی می شود. می توانید حالت شبانه را به صورت خودکار برنامه ریزی کنید.

ممکن است فکر کنید که تنها این برنامه جایگزین خاموش و روشن کردن لامپ می باشد، اماویژگی های دیگری در این سیستم وجود دارد. می توانید از آن بخواهید که چراغ ها را با صدای شما فعال کند. یا می‌توانید برنامه‌ای تنظیم کنید که نورها را با طلوع و غروب خورشید تنظیم نماید. استفاده از حسگرها در خانه نیز مفید است. وقتی اتاقی را ترک می کنید، چراغ های شما به طور خودکار خاموش می شوند و پس از بازگشت، به طور خودکار روشن می شوند.

اول از همه، چراغ های هوشمند به شما امکان می دهند تمام خانه خود را به طور همزمان روشن کنید. اینکه بتوانید  در هر اتاق به یکباره از روشن به خاموش بروید. رفتن به رختخواب به همان اندازه آسان است. هر چراغی می تواند روشن بماند در حالی که شما در رختخواب هستید.

مطالب مربوط:

وقتی از خانه خارج می‌شوید، چراغ‌های شما به‌طور خودکار خاموش می‌شوند و وقتی به خانه می‌روید روشن می‌شوند. با حداقل تنظیمات اولیه، چراغ‌های شما می‌توانند با کروز کنترل کار کنند.

2. دیگر نگران قبض های برق خود نباشید

اگر خانه شما هنوز با لامپ‌های رشته‌ای قدیمی کار می‌کند، شاید برای به حداقل رساندن مصرف انرژی بخواهید آنها را به LED ارتقا دهید.چراغ‌های هوشمند صرفاً به دلیل LED بودن نیز در مصرف برق صرفه‌جویی نمی‌کنند. با امکان خودکارسازی و کنترل از راه دور چراغ‌ها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فقط در زمان و مکان مورد نیاز از چراغ‌ها استفاده می‌کنید. این می تواند مصرف برق را که در حال حاضر تنها به دلیل LED بودن بسیار کم است، کاهش دهد. در نهایت، این باعث صرفه جویی در هزینه قبض برق شما می شود و با به حداقل رساندن اتکا به شبکه به محیط زیست کمک می کند.

3. نورپردازی

نورها می توانند در این سیستم شامل انواع مختلفی باشد. شما می توانید یک طرح نورپردازی را برای تولد فرزندتان یا برای اواخر شب از قبل برنامه ریزی کنید. حتی می‌توانید هنگام تماشای تلویزیون، چراغ‌ها را کم نور تر  تنظیم کنید، بنابراین با هر سلیقه و شرایط مختلف می توان میزان نور را تنظیم کرد.

در برخی از سیستم ها، چراغ ها می توانند به تدریج در صبح روشن شوند.  آشپزخانه می توانند روشن تر باشند. در حالی که بقیه خانه فقط می تواند حداقل نور را دریافت کند. در طول فعالیت های عادی روزمره، اینکه بتوانید به سادگی نور را از رنگ سفید سرد به رنگ  گرم تر تغییر دهید، می تواند تأثیر محسوسی برمحیط شما داشته باشد. یک نور دنج، گرم و کم نور برای استراحت روی مبل و خواندن کتاب مناسب است. اگر هوای بیرون بارانی است و باید بیدار بمانید و روی کار تمرکز کنید، یک نور خنک می تواند مزیت شگفت انگیزی به محیط شما اضافه کند.

مدرن ترین سیستم های روشنایی امروزی فقط دارای دیمر نیستند. آنها حتی ممکن است قادر به تغییر رنگ نیز باشند. این واقعاً می تواند حال و هوای جدیدی را برای هر اتاق در خانه ایجاد کند.

4. امنیت

چراغ های هوشمند در واقع می توانند خانه شما را ایمن تر کنند. شما می‌توانید از راه دور چراغ‌ها را خاموش و روشن کنید، مهم نیست چقدر دور هستید، اما راحتی واقعی زمانی است که یک سیستم روشنایی هوشمند دریافت می‌کنید که حالت دور اختصاصی دارد. اینها به طور معمول و به طور تصادفی چراغ های شما را خاموش و روشن می کنند، بنابراین هر ناظر احتمالی تصور می کند که نشانه ای از حیات در داخل وجود دارد.

بسیاری از چراغ‌های هوشمند را می‌توان با محرک‌های حرکتی نیز فعال کرد. این ویژگی در نورپردازی در فضای باز بسیار مهم است و به راحتی می تواند هر کسی را که سعی در ورود مخفیانه از طریق حیاط پشتی را دارد، منصرف کند.

اینها برخی از مزایای آشکار سیستم های روشنایی هوشمند هستند، اما ویژگی های پنهان زیادی وجود دارد که چراغ های هوشمند می توانند با آن شما را شگفت زده کنند.