کاربرد و مزایای لوله خرطومی برق

لوله خرطومی

در این مقاله ما مقصد داریم در مورد لوله های خرطومی صحبت کنیم. شاید شما آنها را با عنوان لوله های انعطاف پذیر بشناسید. در این بلاگ به بررسی کاربرد و مزایای این لوله ها می پردازیم.

هنگامی که برقکارها شروع به سیم کشی در محیط های مسکونی و تجاری می کنند، اولین چیزی که باید تصمیم بگیرند نوع سیم کشی مورد استفاده است. تعیین نوع سیم کشی مناسب کار را برای آنها آسان تر می کند و همچنین ناهماهنگی سیم کشی کمتری را به وجود خواهدآورد.  مجرای برق یکی از بسیاری از جنبه های ضروری است که هر برقکار باید قبل از سیم کشی آن را در نظر بگیرد.  مجرای برق به لوله های بادوامی اشاره دارد که برای محافظت از مسیر سیم کشی الکتریکی استفاده می شود.

 

لوله برق چیست؟

در واقع لوله های پلاستیکی یا فلزی که در آن سیم های برق در حال اجرا هستند، مجرای الکتریکی نامیده می شود. لوله برق اغلب در هر مکان در معرض دید مانند سطح دیوار خارجی استفاده می شود. همچنین از کابل‌ها محافظت می‌کند و برای مکان‌های ناتمام مانند اتاق زیر شیروانی، فضاهای خزنده، زیرزمین‌ها و حتی نصب‌شده در فضای باز استفاده می‌شود. در همان نگاه اول، مجرای برق ممکن است کاملاً شبیه سیم کشی کابل زرهی به نظر برسد. مانند مجرای برق، سیم‌های عایق‌شده در کابل‌های زره‌دار قرار می‌گیرند. این کابل ها مخفف AC هستند و می توان از آن در هر ناحیه در معرض دید استفاده کرد.

 

لوله های خرطومی

یک لوله راه راه با دیواره نازک است که در برابر رطوبت و شعله مقاوم است. انعطاف پذیری آن به گونه ای است که به دلیل شکل موج دار، می توان آن را با دست خم کرد.

کاربرد لوله های خرطومی :

در این مقاله، ما در مورد لوله های برق صحبت می کنیم، بنابراین هدف به طور کلی محافظت از سیم و کابل در خانه ها یا ساختمان های تجاری است. و اهداف مدیریت کابل می باشد.

تفاوت اصلی  آنها ضخامت دیواره، نوع سبک باریک ترین و نوع سنگین ضخیم ترین است. هرچه ضخامت دیواره لوله بیشتر باشد، استحکام و دوام بهتری دارد.

علاوه بر قطعاتی که در بالا ذکر کردیم، مجرای موجدار را می توان برای انطباق بهتر با پروژه های مختلف خم کرد. دارای مزایای زیر است.

 

محافظ سیم

مانند تمام لوله های راه راه، نیروهای خارجی می توانند به طور موثر به سیم های داخلی آسیب برسانند. به خصوص هنگامی که برای مدت طولانی در معرض نور خورشید در خارج از منزل یا محیط مرطوب زیرزمینی قرار می گیرید، می تواند به طور موثری از فرسودگی سریع سیم ها جلوگیری کند و ایمنی برق را به همراه داشته باشد.

لوله های انعطاف پذیر  به راحتی می تواند در گوشه های زمین خم شود و هنگام نصب و ساخت زیر زمین از مناطق متضاد جلوگیری کند. به عنوان مثال، در جایی که کابل Cat6 را اجرا می کنید، یا موانع زیادی وجود دارد یا کابل برق محصور شده است، لوله راه راه می تواند آنها را به طور موثرتری دور بزند و در عین حال محافظت عالی برای کابل شما ایجاد کند.

 

مدیریت سیم

هنگامی که از سیم هایی با مشخصات مختلف استفاده می کنیم یا سیم های اتاق های مختلف با رنگ های مختلف یا حتی قطرهای متفاوت، با وجود لوله های خرطومی می توانیم به راحتی آنها را تشخیص  دهیم. که می توان از منابع انسانی کمتری جهت تشخیص نحوه اجرای سیم صرفه جویی نمود. 

با این حال، می‌توانید از استراتژی ترکیبی لوله‌های صلب و لوله‌های موجدار برای چیدن تمام سیم‌های یک پروژه به طور همزمان استفاده کنید. مجموعه ای از سیگنال های متمایز را اضافه می کند که به شما امکان می دهد به سرعت گروهی را که باید در یک مدار پیچیده نگهداری کنید پیدا کنید.

 

         مطالعه شود: راهنمای خرید لوله برقی نسوز     

پروژهای تجاری

با قوانین سختگیرانه حفاظت از محیط زیست و الزامات ایمنی، استفاده از سیم و مجرای با کیفیت بالا می تواند این پروژه های ساختمانی تجاری یا عمرانی با تقاضای بالا را برآورده کند. به عنوان مثال، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر پروژه‌های تازه‌ساخته شده نیازمندی‌های سخت‌گیرانه ای برای مواد مصرفی دارند.

 نسل سوم LSZH (Low Smoke Zero Halogen) ، مجرای سفت و سخت و محصولات لوله انعطاف پذیر ما دارای مقاومت بالاتری در برابر ضربه، مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی و درجه حریق بالا (رده بندی حریق UL94 V-0) هستند. پس از قطع منابع آتش به طور خودکار در 5 ثانیه خاموش می شود. فقط مقدار کمی دود آزاد می شود و 100٪ بدون هالوژن است که به معنای بهبود میزان بقای افراد در حادثه آتش سوزی است. 

بنابراین، ما معتقدیم که مواد و محصولات مورد استفاده ساختمان باید به سمت حفاظت از محیط زیست توسعه داده شوند.

دمای بالا و مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی

قبلاً اشاره کردیم که دمای بالا و مقاومت شیمیایی از مزایای طبیعی لوله‌های موجدار یا خرطومی PVC  است.

در مقایسه با لوله‌های فلزی، پایداری شیمیایی آنها بهتر است و می‌توان افزودنی‌های خاصی را در طول فرآیند تولید برای مقابله با حملات شیمیایی رایج به آن اضافه کرد.

در مورد درجه مقاومت در برابر دمای بالا، ما به شرح زیر لیست می کنیم:

لوله پی وی سی: -25℃ تا 100℃ (-13℉ تا 212℉)

لوله LSZH، -40℃ تا 110℃ (-40℉ تا 230℉)

این دمایی است که در آن هر دو می توانند عملکرد منظم خود را حفظ کنند.

 

 

حفاظت از محیط زیست و بدون آلودگی

توجه بیشتر به فضای سبز و حفاظت از محیط زیست روند پیش روی ما در آینده است. موادی مانند پلاستیک پی وی سی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند، عمر مفید نظری آنها بیش از 100 سال است و در حال حاضر فناوری های قابل اعتماد تری برای بازیافت وجود دارد. بنابراین می توان آن را به عنوان یک ماده سازگار با محیط زیست در نظر گرفت.

علاوه بر این، با قیمت مناسب و مقرون به صرفه لوله های پلاستیکی، هزینه استفاده را نیز کمتر کرده است. بعلاوه می تواند هزینه های نیروی کار را کاهش دهد و چرخه پروژه را کوتاه کرد، بنابراین لوله های پلاستیکی مزایای غیر قابل جایگزینی دارند.

 

 

در آخر

تیم تجهیز ساختمان در این بلاگ به بررسی لوله خرطومی یا به اصطلاح انعطاف پذیر پرداختیم. این لوله ها دارای انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی در صنایعی از جمله ساختمان و کشاورزی می باشد. امیدواریم اطلاعات درج شده در این مقاله توانسته باشد، نیاز شما در دانستن درباره لوله های خرطئمی را برآورده کند. اگر نکتته و اطلاعاتی در باره این محصول ذکر نشده می توانید در قسمت دیدگاه با ما و همراهان تجهیز ساختمان در میان بگذارید.