بررسی هزینه کابل کشی شبکه و عوامل مؤثر در آن

کابل کشی

اگر به دنبال خرید کابل شبکه برای کسب و کار خود هستید، این مقاله ممکن است به شما کمک کند تا عوامل مختلفی را که ممکن است بر هزینه کابل کشی تأثیر بگذارد، را شناسایی کنید.

کابل کشی
تجهیز ساختمان

انتخاب نوع کابل شبکه:

اولین و مهمترین مورد این است که نوع کابل شبکه مورد نیاز خود را انتخاب کنید. اکثر اتصال های جدید با کابل Cat6 امکان پذیر است. با این حال، اگر کسب و کار شما برای پردازش حجم زیادی از داده ها میباشد ، باید از کابل Cat6a یا Cat7 استفاده کنید. Cat5e نیز ممکن است یک گزینه  کم هزینه می باشد، اما Cat6 برای همه ی سیستم ها توصیه می شود. Cat6 از سرعت انتقال داده تا 10 گیگابیت در ثانیه با فرکانس 250 مگاهرتز پشتیبانی می کند و  همچنین از تداخل نویز جلوگیری می نماید.

Cat6 کابلی گران است اما سریعتر از Cat5e است و برای کنترل سرعت شبکه های اترنت گیگابیتی مناسب تر است.

مطالعه بیشتر: برای راه اندازی یک شبکه به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

متراژ و ابعاد :

محل مورد نظر قرار است یک کلاس درس باشد یا واحد اداری، شاید هم یک طبقه و یا یه ساختمان اداری چند طبقه، هرکدام از این محل‌ها بر اساس متراژی که دارند تأثیر مستقیم روی هزینه کابل کشی شبکه می‌گذارند. کابل کشی شبکه باید از اصول و استانداردهای خاصی پیروی کند. رعایت نکردن این استانداردها می‌تواند تأثیری مستقیم روی کارایی و عملکرد شبکه شما داشته باشد. شاید بتوان گفت مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه کابل کشی شبکه همین متراژ محل است چرا که بر اساس این عامل تجهیزات بعدی خریداری و نصب می‌شوند.

چرا کابل کشی شبکه مهم است؟

امروزه از کامپیوترها در تمامی مشاغل از جمله مدارس، شرکت های بزرگ و غیره استفاده می شود. به طور خاص، کابل ها رسانه ای هستند که از طریق آن اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می شود.

مزایای کابل کشی شبکه

استفاده از کابل کشی شبکه مزایای زیادی دارد، یکی از آنها این است که در صورت نیاز ، مقیاس بندی را آسان می کند. از آنجایی که کابل کشی شبکه کابل ها یا سیم ها را به خوبی جداسازی می کند، اضافه کردن تجهیزات اضافی، ماشین ها، کامپیوترها و موارد دیگر را آسان می کند.

علاوه بر این، به دلیل ماهیت سازمان‌یافته کابل‌کشی شبکه، مشکلات اتصال کمتر و در نتیجه خرابی کمتری وجود دارد که به نوبه خود برابر با افزایش بهره‌وری است. کابل‌کشی شبکه همچنین به شما امکان می‌دهد مشکلاتی را که بسیار سریع‌تر به وجود می‌آیند، با امکان یافتن سریع‌تر و آسان‌تر مشکل، حل کنید. علاوه بر این، کابل‌کشی شبکه ظاهری تمیزتر و سازمان‌دهی‌شده‌تر را ارائه می‌دهد که به نوبه خود باعث می‌شود فضای شما بهتر به نظر برسد. در نهایت، کابل کشی شبکه ایمن تر از داشتن کابل ها و سیم های شل است که می تواند خطرناک باشد و همچنین باعث آتش سوزی، برق گرفتگی، سقوط و سقوط شود. مزایای کابل کشی شبکه چیزی است که آن را به روش کابلی ترجیحی تبدیل می کند.

در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

کابل کشی شبکه نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد، با این حال، بازگشت سرمایه بسیار زیاد است. داشتن کابل کشی ساختار یافته به شما امکان ترکیب با اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) را می دهد که می تواند مزایایی مانند اتوماسیون عملیات، مدیریت انرژی و امنیت سایبری را به شما بدهد. با کابل کشی شبکه، صرفه جویی در تعمیر و نگهداری و تعمیرات به دلیل طراحی کابل های ساختاری و همچنین صرفه جویی در هزینه سیم کشی و کابل ها را خواهید دید.

به وضوح استفاده خوبی از سرمایه است، زیرا خواهید دید که سرمایه گذاری شما بارها و بارها به شما بازمی گردد. به طور کلی، کابل کشی شبکه به مراتب برتر از سیم کشی  که گره خورده و باعث ایجاد خطرات زیادی می شود که هزینه و زمان تعمیر را به همراه دارد. اگر قصد تهیه کابل کشی شبکه را دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید!

سرمایه

هزینه کابل کشی شبکه به عنوان یک فاکتور مهم در نصب و راه‌اندازی شبکه شناخته می‌شود. حتی ممکن است در ابتدا با مشاهده قیمت‌ها تعجب کنید. اما این موارد دلیل نمی‌شود که شبکه شما پیاده سازی نشود و یا ناقص پیاده سازی شود. و مورد بسیار مهم و قابل توجه، اهمیت خدمات امنیت شبکه است. زیرا باید کابل کشی را بر عهده افراد متخصص و با اعتماد بگذارید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

با کارشناسان مجموعه جهت از بهترین تعرفه و هزینه کابل کشی شبکه مطلع شوید،تماس بگیرید. و از راهنمایی و مشاوره‌های آن‌ها استفاده کنید.