پچ پنل چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

لگراند

پچ پنل به طور خلاصه دستگاه ای از شبکه است  که مرکز داده یا اتاق سرور شما را سازماندهی می کند.  همچنین جابجایی، افزودن یا تغییر زیرساخت کابل کشی را در آینده آسان تر می کند. تعریف، نوع، عملکرد، کاربرد و سوالات متداول پچ پنل  را می توانید در این مقاله مطالعه بفرمایید.

پچ پنل چیست؟

اصطلاح اصلی پچ از استودیوهای تلفن و رادیو آمده است، که در آن تجهیزات آماده به کار می‌توانستند به سرعت وصله شوند. اگر مشکلی با استفاده از سیم‌های وصله و پچ‌پنل‌ها مانند مواردی که در تابلوهای تلفن استفاده می‌شود، وصله شوند. اگرچه پچ پنل های امروزی کاملاً یکسان کار نمی کنند، اما نقش اصلی یکسانی دارند و کاملاً بی شباهت به پچ پنل های قبلی نیستند.

یک پچ پنل مدرن کمی شبیه یک سوئیچ شبکه عمل می کند، اما به جای اینکه یک دستگاه مستقل با سخت افزار شبکه داخلی باشد، صرفاً مجرای کابل ها برای اتصال به سایر اتصالات و شبکه های دیگر هستند. آنها معمولاً برای سازماندهی کابل های اترنت درون دیواری استفاده می شوند، با کابل هایی که از جک های دیواری اترنت تا پچ پانل ها در اتاق های سرور مرکزی قرار دارند.

خود پنل از یک طرف از پورت های خالی و در طرف دیگر از یک نقطه پایانی یا جک کیستون ساخته شده است. این به شما امکان می‌دهد دستگاه‌هایی را که به چه شبکه‌ای وصل شده‌اند یا دستگاه دیگری را با تغییر اینکه کدام کابل به کجا وصل شده‌اند، تغییر دهید. اگر چندین شبکه محلی را مدیریت می‌کنید و می‌خواهید دستگاه‌ها، رایانه‌های شخصی یا سرورهایی که به هر کدام متصل هستند را تغییر دهید، یا اگر می‌خواهید دستگاه‌های مختلف را به تجهیزات صوتی بصری خاصی متصل کنید، می‌تواند مفید باشد.

پچ پنل شبکه چیست؟

نوعی سازمان دهنده کابل می باشد. که برای اتصال و مدیریت کابل های مسی یا فیبر نوری طراحی شده است. معمولاً در کابل کشی پچ پنل شبکه ای، پانل به قفسه ها یا محفظه هایی در کمدهای سیم کشی یا روی دیوارها متصل می شود. سپس، پچ‌کوردها برای اتصال پورت‌های پچ پنل به پورت‌های سرورها یا سوئیچ‌های شبکه استفاده می‌شوند.

پچ پنل لگراند
تجهیز ساختمان

 

انواع پچ پنل:

به طور کلی، دو نوع پچ پنل در زیرساخت های معمولی مرکز داده بر اساس کابل هایی که با آنها کار می کنند وجود دارد. پچ پنل های فیبر نوری و پچ پنل های اترنت. هر دوی آنها در طرح‌ها، پیکربندی‌ها یا تعداد پورت‌های مختلف موجود هستند و می‌توان آن‌ها را متناسب با نیازهای مختلف کابل‌کشی شبکه سفارشی کرد.

لیست قیمت پچ پنل لگراند

پنل های فیبر نوری:

 پچ پنل استاندارد فیبر نوری را می توان با آداپتورهای LC/SC/MTP بارگذاری کرد. معمولاً به عنوان اتصال میانی و کابل های پچ استفاده می شود. پچ پنل های فیبر FS FHD با انواع فیبر تک حالته و چند حالته با انواع آداپتور و تعداد پورت های مختلف ارائه می شوند.

 

کیستون
تجهیز ساختمان

 

پچ پنل ماژولار:

پانل محفظه فیبر مدولار رک و پانل آداپتور چند رسانه ای دو نوع متداول پانل های مدولار هستند. اولی می تواند تا 4 کاست FHD MTP یا پانل آداپتور فیبر را در خود جای دهد، که برای نصب در جلو و عقب در مدیریت کابل افقی مناسب است. دومی می تواند به کاربران اجازه دهد تا پنل آداپتور خود را در یک سیستم کابل کشی با چگالی بالا سفارشی کنند.

 

پچ پنل های اترنت:

 

 کابل های اترنت را می توان به انواع مختلفی طبقه بندی کرد: اترنت Cat5e/Cat6/Cat6a، کیستون،  110 پانچ پایین و غیره. برای آشنایی بیشتر با انواع پچ پنل اترنت و نحوه انتخاب بهترین نوع، بررسی کنید. محبوب ترین آن امروزه پچ پنل Cat6 است.

که به دلیل سادگی و مقرون به صرفه بودن مورد استقبال قرار گرفته است. وقتی مطمئن نیستید که از قبل تصمیم بگیرید که کدام نوع کابل برای اتصال سخت افزار خود استفاده کنید، می توانید از یک  کیستون برای ایجاد یک اتصال ترکیبی بر اساس خواسته های واقعی خود استفاده کنید.

مزایای پچ پنل در شبکه

دانستن اینکه پچ پنل شبکه چیست تا حدودی این نگرانی را برطرف می کند، هدف از پچ پنل در شبکه چیست؟ با درک مزایای پچ پنل شبکه، این سوال قابل حل است. معمولاً، چهار مزیت عمده مشترک با پچ پنل های شبکه وجود دارد:

اول، صرفه جویی در زمان. با وجود پچ پنل در شبکه، تعویض و تعمیر کابل ها برای تکنسین های فناوری اطلاعات بسیار آسان تر است. آنها برای پاک کردن و شناسایی کابل ها به زمان استخراج نیاز ندارند.

دوم، صرفه جویی در فضا. بدون کابل کشی نامرتب، می توانید کابل ها را به شیوه ای مرتب و منظم سازماندهی کنید. مخصوصاً برای کابل کشی با تراکم بالا، پچ پنل شبکه می تواند به شما در صرفه جویی در فضا کمک کند.

سوم، کاهش تداخل سیگنال. وقتی کابل ها به صورت سازماندهی شده از هم جدا شوند، احتمال تداخل و تداخل بین آنها بسیار کاهش می یابد. در نتیجه، عملکرد شبکه نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

چهارم، کاهش هزینه با مزایای قبلی، قطعا کاهش هزینه را به همراه خواهد داشت. شما نیازی به صرف هزینه اضافی برای تعمیر، مدیریت و گسترش شبکه در آینده ندارید.

خرید پچ پنل

برای خرید پچ پنل مناسب برای نیازهای خود، ابتدا باید بدانید که این نیازها چیست.

چند اتصال باید با پچ پنل خود پشتیبانی کنید؟

آیا باید یک جفت تابیده، فیبر نوری یا پانل کواکسیال باشد ؟

یا حتی موردی که بتواند هر سه را انجام دهد؟

آیا نیاز به نصب قفسه در یک کابینت سیمی برای گسترش بیشتر در خط است یا فوراً با سایر پچ پنل ها متصل شود؟

اگر بله، در چه سایز رک نصب می شود؟ آیا نصب دیوار مهم است؟ برای پشتیبانی از پچ پنل جدید خود به چه سرعتی نیاز دارید؟ چه نوع کابل‌های اترنت دسته‌بندی را به آن وصل خواهید کرد و آیا باید آن‌ها و همچنین بخشی از خرید خود را ارتقا دهید؟

ممکن است این سؤال زیاد به نظر برسد، اما همه آنها سؤالات مهمی هستند که به شما کمک می کنند پچ پنل مناسب را برای سازمان یا پروژه خانگی خود خریداری کنید تا بتوانید در حال حاضر و در آینده بیشترین استفاده را ببرید.

اگر می‌خواهید مدیریت کابل و شبکه خود را بهبود ببخشید و همچنین افزودن دستگاه‌های سیمی اضافی به آن را آسان کنید،لگراند تعدادی پچ پنل با کیفیت بالا ایجاد می‌کند، که همه آنها به هر شبکه خانگی یا اداری سازگاری دارند. اما هر یک از آنها نقاط قوت و ویژگی های خاص خود را دارند که بسته به خواسته ها، نیازها و بودجه خاص شما، ارزش آنها را نسبت به یکدیگر مجزا می کند.

خلاصه

پس از فاش شدن این که پچ پنل چیست و چرا از آن استفاده می شود، پیدا کردن پچ پنل شبکه بهترین راه حل برای مدیریت کابل ها، بدون توجه به شبکه اداری یا خانگی است. همانطور که اشاره کردیم، پچ پنل های شبکه مزایای مختلفی دارند. با این حال، اگر می‌خواهید از این مزایا استفاده کامل را ببرید، استفاده عاقلانه از پچ پنل‌ها مورد نیاز است. برای اطلاعات دقیق در مورد نحوه استفاده هوشمندانه از کابل های مدیریت پچ پنل می توانید به مقاله مراجعه کنید: بهترین شیوه های مدیریت کابل